Avaldatud: 21. aprill 2014
Kategooria: Uudised

Kui kaugel ollakse Hold’emi perfektsest lahenduskäigust?

Holdemi Lahendus

Viimasel ajal on suhteliselt trendikas GTO-strateegia, mis tähendab Game Theory Optimal ehk perfektset strateegiat, mille võimalik halvim tulemus on viik – pokkeris nullis mäng (break-even).

Kui lähedal ollakse Hold’emi perfektsele strateegiale?

Väga kaugel, aga see on alles pool tõtt. Mängu perfektne lahenduskäik võib olla küll aastakümnete kaugusel, aga reaalne punkt, kus inimene enam arvutile vastu ei saa, võib olla tunduvalt lähemalt.

Heaks näiteks oleks kabe ja male. Male ei ole veel lahendatud, aga arvutit ei suuda tänapäeval võita enam keegi. Kabe näide on veel ilmekam. Lahenduse leidmiseks oli korraga keskmiselt töös 50 arvutit, tippajal üle 200, mis tegelesid ööpäevaringselt erinevate käikude arvutamisega.

Projekti alustati 1989. aastal ja juba kolm aastat hiljem saadi luba osaleda kabe maailmameistrivõistlustel. Toona kaotati inimesele. Võit saavutati 1994. aastal, kui osaleti järjekordsetel kabe MM-il. Ühtlasi tulemus märgiti maha Guinessi rekordite raamatus – esimene programm, mis on võitnud maailmameistritiitli.

Inimene oli alistatud, aga perfektsest lahenduskäigust, mis tagaks programmile alati võidu või viigi, oldi väga kaugel. Alles 13 aastat hiljem jõuti täieliku lahenduskäiguni.

See on puhas näide, et pokkeri lahenduskäigu avalik pressiteade ei tähendaks online pokkeri «surma», vaid «varjusurm» võib saabuda juba kümmekond aastat varem.

Kui hea on parim Fixed Limiti bot?

Neo Poker Lab Limit Heads-Up pokkeri botti loetakse võitmatuks ja meeskond peab Heads-Up Fixed Limit mänge praktikas lahendatuks.

See tähendab, et mängu täielikust lahenduskäigust, mis pikemas perspektiivis garanteerib alati viigi või võidu, ollakse siiski väga kaugel, aga sarnaselt malele isegi parimad mängijad ei suuda botti võita arvestatava winratega.

No Limit Heads-Upis on olukord parem ning praegusel ajal otsest ohtu lahenduskäigu leidmisele veel ei ole.

Pokkeri võimalik käikude arv

Kabes on kokku 5*10^20 erinevalt käiku (viis, millele järgneb 20 nulli). Võrdluseks Heads-Up Fixed Limitis on 3.19*10^14 (3.19, millele järgneb 14 nulli) võimalikku käiku ning No Limit Hold’emis  8.81*10^35 käiku.

Arvudest selgub, et kabes on rohkem käike kui Fixed Limitis, aga miks siis ei ole Fixed Limit täielikult lahendatud, aga kabe on? Vastus on väga lihtne – kabe on perfektse informatsiooniga mäng, pokker mitte. See tähendab, et kabes sa näed vastase käiku ja vastase asukohta – pokkeris aga on vastase taskukaardid varjatud.

Kabe lahendamiseks kasutati mängupuu süsteemi. Mäng jagati mitmeks osaks. Kõik osad lahendati eraldi ja hiljem liideti ühtseks strateegiaks. Meetodi plussiks on, et vaja läheb vähem ressursse arvutamiseks ja ühtlasi tagab soovitud tulemuse.

Ka pokkeri lahendamiseks on proovitud kasutada mängupuu süsteemi, aga see ei ole vilja kandnud ning eksperdid on jõudnud järeldusele, et eelmainitud meetodit on võimalik kasutada ainult mängudes, kus kogu info on saadaval.

Miks pokkeri lahendamine on keeruline?

Kuna pokkeris on miljardeid võimalike käike, siis kõikide käikude arvutamine nõuab tohutult arvutite mälu, kõvaketta ruumi ja protsessori ressurssi. Näiteks 100BB No Limit Hold’emi preflopi kõikide käikude üles kirjutamiseks oleks vaja 5,5 petabiti kõvaketta mahtu. Kui lisada flopp, siis läheb vaja juba 6000 yotabaiti, mis on tohutu suur andmete hulk.

Kui kasutada 64GB MicroSDXC mälukaarte (2013. aasta kõige kompaktsem ja väiksem andmeedastamise viis), et saada ühe yotabaidi suurune andmete salvestamiseks vajalik maht, siis nendest mälukaartidest saaks ehitada elusuuruses Giza püramiidi koopia.

Ainuüski Fixed Limiti jaoks läheb vaja umbes 523 terabaiti mälu, mis on ka väga optimistlik. Üks terabait on 1000 gigabaiti. Kui kasutada 8GB RAM-iga arvuteid, siis kokku läheb vaja ühe terabaidi mälu saamiseks 65 375 arvutit.

Tänapäeva eksperdid, kes tegelevad reaalsuses arvutamisega, neil kulub ühe flopi arvutamiseks rohkem kui mitu minutit ja seda Fixed Limitis. Kui Fixed Limiti näite põhjal võtta keskmiseks 0.5 sekundit, siis kokku on ühes alamängus 24 570 floppi, siis kuluks selle tehte tegemiseks 3,4 tundi.

Kui nüüd teisendada arvutuskäik No Limit Hold’emisse, mis võtaks 10^20 korda rohkem aega, siis sama arvutuskäigu jaoks kuluks 3.4*10^20 tundi ehk 3.88*10^16 ehk maakeeli 388 000 000 000 000 aastat. Ja nagu öeldud on see väga optimistlik, sest flopi arvutamiseks ei kulu poolt sekundit vaid mitmeid minuteid.

Kogu see on jutt on preflopi ja flopi kohta ning heads-upis. Kui lisada turn ja river ning rohkem mängijaid, siis läheb asi mitmeid tuhandeid kordi keerulisemaks.

Teisalt tänapäeva populaarses Hyper-Turbo mängud, eelkõige heads-up formaadis, nõuavad vähem ressursse, kui 100BB mäng ja seega arvutuskäik muutub lihtsamaks.

Aga mis võimalused siis on?

Kõige enne lihtsustakse mängu nagu näiteks nutsid või väga sarnased käed. Teise meetodina joonistatakse mängufaažide puu ning arvututakse kõik osad eraldi, aga see ei taga mitte kuidagi perfektset mängu. Kolmanda võimalusena pokkeribot õpib ise oma vigadest ja proovib leida parimaid viise. Reeglina kombineeritakse erinevad tulemused.

Kõik need võimalused on aeganõudvad ning mitte miski ei garanteeri soovitud lõppresultaati. Seega kõige tõenäolisem on, kui toimub arvutitööstuses revolutsioon

Kvantarvutid

kvant-arvuti

Tõenäoliseks lahenduseks on kvantarvuti (pildil), mis on selle sajandi üks suurimaid huviobjekte arvuti teadlastele. Hetkeseisuga on kvantarvuti projekt lapsekingades, aga pidevalt toimuvad revolutsioonilised sammud antud tööstuses.

Enne kui reaalne kvantarvuti suudab teha «silmad ette» tavaarvutile ja jõuda ka tavakasutaja lauale kulub tõenäoliselt paar kümnendit. Erinevate ekspertide arvates võib olla kvantarvuti meie igapäeva kasutuses aastal 2030.

Kvantarvuti teeb eriliseks see, et kasutatakse informatsiooni töötluseks kvantmehaanika fenomene ning erinevalt tavaarvutitest, kus bitt saab ühel ajahetkel olla ainult ühes seisundis (1 või 0), siis kvantprotsessor võib iga ajahetkel olla kõikides baasseisundites (1 ja 0) kui ka vahepealses seisundis, mida nimetatakse superpositsiooniks.

Sel juhul tagatakse põhimõtteliselt piiramatu hulk arvutusvõimsust ning arvutused, mis tänavapäeva tehnika juures võtavad aega aastaid, kulub kvantarvutil kõigest mõni sekund. See võib tunduda kurb uudis entusiastlikule pokkerimängijale, aga muretsemiseks ei ole veel põhjust.

Esiteks on kvantarvutid väga kauge tulevik. Ehitatud prototüübide võimsus on kõigest mõni kvantbitti (mitme tuumaga protsessoritel mõnisada), jäädes alla praeguse aja võimsamatele arvutitele. Teisalt, kui peaks toimuma revolutsioon, siis suuremaks mureks on krüpteeritud andmed, koodid ja paljud muud, sest mistahes koodi lahti muukimiseks nii võimsa arvutiga on sekundite küsimus.

Lisaks kvantarvutite tulekul toimuksid revolutsioonilised arengud bioloogias, keemias, füüsikas, kosmosetööstuses ja paljudes muudes inimkonnale tähtsates tööstusharudes, mis nõuavad pokkeri lahendamisele sarnaselt väga keerukaid arvutusi, mis tänapäeva tehnikaga on suhteliselt võimatu.



€10 Pokkerisse

Kõik, kes avavad Unibet’i konto ja teevad esimese sissemakse, saavad koheselt €10 pokkerisse. Lisaks €200 boonust.

€10 saab kasutada €0.02/€0.04 rahamängudes ning pärast 750 flopi vaatamist on €10 ja selle tulemusena saadud võidud Sinu.


REEGLID JA TINGIMUSED
  • €10 lisatakse kontole rahalaua piletina.
  • €10 pilet lisatakse kontole koheselt pärast esimest sissemakset.
  • €10 piletit saab kasutada €0.02/€0.04 panustega NL Hold’em rahalaudades.
  • Kõik €10 pileti tulemusel saadud võidud lisatakse pileti summale juurde.
  • Piletil olev summa muutub sularahaks pärast 750 flopi vaatamist.
  • Kui piletil olev summa muutub sularahaks, siis see kuulub täielikult mängijale.

Seega avades Unibet’i konto nüüd, saad koheselt €10 täiesti tasuta mängimiseks. Kõik võidud liidetakse pileti summale juurde ja kui oled vaadanud ära 750 floppi, siis saad €10 kui ka selle tulemusena saadud võidud endale. Kui kaotad ei juhtu midagi.


Samal Teemal